همه افرادی که قصد خرید لامپ را دارند، زیبایی و نور آن را در نظر می گیرند که از این دو نظر لامپ فیلامنتی (طرح ادیسونی) یکی از بهترین نوع لامپ ها به حساب می آید.

لامپ فیلامنتی دارای ظاهری بسیار زیبا است و دارای نور زیادی است و به همین دلیل از این نوع لامپ برای کارهای دکوراتیو بیشتر استفاده می شود.

لامپ فیلامنتی (طرح ادیسونی)

لامپ فیلامنتی (طرح ادیسونی) نوع خاصی از لامپ های تزئینی ال ای دی است که دارای ظاهری خاص و هنری است. ال ای دی های این نوع لامپ با تکنولوژی سی او بی تولید شده است.

از این نوع لامپ ها نیز مانند سایر لامپ های ال ای دی استفاده می شود اما لامپ های فیلامنتی گرمای کمتری را تولید می کنند و این یکی از مزایای این نوع از لامپ ها است.

به دلیل ظاهر بسیار شیک و خاص لامپ های طرح ادیسونی، از آنها به وفور در لوسترها استفاده می شود که علاوه بر ظاهر زیبا، دارای نور بسیار زیادی نیز هستند. این نوع لامپ ها معمولا گرانتر از سایر لامپ های ال ای دی هستند و بنابراین باید در جاهایی که حالت تزیینی دارند و دیده می شوند، نصب شوند. علاوه بر منازل از این لامپ ها در رستوران ها و کافی شاپ ها نیز به وفور استفاده می شود.

 

لامپ فیلامنتی
لامپ فیلامنتی
لامپ فیلامنتی

مزایای استفاده از لامپ های فیلامنتی

  • این نوع از لامپ ها  با دمایی بین -20 درجه تا +80 درجه کار می کنند.
  • لامپ های فیلامنتی نیازی به دفع حرارت ندارند و این امر به دلیل آن است که در این لامپ ها از محفظه ای شیشه ای استفاده شده است که باعث می شود تا دما بالا نرود و بهره وری لامپ های فیلامنتی بالاتر برود.
  • این لامپ ها دارای رنگ سفید گرم آفتابی هستند و درخشنده هستند.
  •   لامپ های طرح ادیسون دارای پخش نور بسیار بالایی هستند.
  • ساخت تراشه های سی او بی بدون سرب انجام می شود که بسیار با محیط زیست سازگار هستند.
  • نمود رنگ CRI یکی از شاخص های منحصر به فرد در این لامپ ها است که معمولا دارای بیش از  80 نوع CRI است که همین امر باعث می شود تا رنگ اجسام در این لامپ بسیار واقعی دیده شود.
  • این نوع از لامپ های دارای طول عمر حدود 30000 ساعت هستند.