تخفیف های بیشمار صنعت برق در کاهش مصرف برق منتظر شما هستند تاثير گذاري سيستم هاي سرمايشي و کولرها در پيک بار شبكه برق اصفهان هرسال و در طول تابستان اوج مصرف برق رخ مي دهد و شاهد بيشترين ميزان مصرف برق هستيم به گونه ايي كه حتي در چند سال اخير پيك بار شبكه از ساعات اوليه شب به ساعات مياني روز يعني ۱۱ تا ۱۵ منتقل شده است .

در شهر اصفهان نيز در سال ۹۵ پيك بار و اوج مصرف در دوم مرداد ماه و در ساعت ۱۳ رخ داد كه بيشترين مصرف ثبت شده ۱۰۵۹ مگا وات بود. با مقايسه ميزان مصرف در يك ماه معتدل از سال، مانند ارديبهشت با ميزان مصارف در ماه هاي گرم سال مثل مرداد ، مشخص مي شود ميزان مصرف در حدود ۴۰ درصد در ماه هاي گرم بيشتر است. اين افزايش ۴۰ درصدي ناشي از استفاده از تجهيزات سرمايشي و كولرها است.

با مديريت استفاده از اين تجهيزات در ساعات اوج مصرف تابستان مي توانيم تابستاني بدون خاموشي برق داشته باشيم. نقش مشتركين خانگي و تجاري در مديريت بار در تابستان از مجموع ۱۱۰۶۳۸۸ مشترك برق در شهر اصفهان حدود ۱۰۳۵۳۲۲ مشترك در بخش خانگي و تجاري از انرژي الكتريكي استفاده مي نمايند با توجه به اينكه حدود ۵۰ درصد از انرزي مصرفي در شهر اصفهان اختصاص به اين دسته از مشتركين دارد مشاركت ايشان در طرح هاي مديريت بار مي تواند تاثير به سزايي در عبور از پيك بار تابستان سال ۹۶ داشته باشد. اگر كليه مشتركين خانگي و تجاري كه ۱۰ درصد از مصارف خود را در ساعات اوج بار كاهش دهند تابستان سال جاري همه از نعمت برق بدون خاموشي بهره مند خواهيم بود .

اجراي طرح مديريت بار مشتركين خانگي و تجاري براي اولين بار در اصفهان با توجه به برنامه ريزي انجام شده توسط دفتر مديريت مصرف شركت توزيع جهت عبور از پيك سال ۹۶ ، اجراي ۱۰۰ مگا وات برنامه هاي مديريت بار پيش بيني شده است. در اين بين مشتركين خانگي و تجاري كه حدود ۹۴ درصد از مشتركين شركت توزيع را شامل مي شوند و حدود ۵۰ درصد از مصرف انرژي را به خود اختصاص داده اند، اهميت ويژه ايي دارند. به همين دليل جهت مشتركين خانگي و تجاري طرح مديريت بار تابستان ۹۶ اجرا خواهد شد. مشتركين گرامي مي توانند جهت مشاركت در طرح عبارت زير را كه شامل رمز رايانه قبض برق مي گردد به شماره ۱۰۰۰۰۰۱۲۱ ارسال نمايند و در طول تابستان ۹۶ از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به مدت نيم ساعت كولر خود را خاموش نمايند.