به گزارش Docomo، فینال مسابقات سوپر جام فوتبال آمریکایی امسال یک میهمان عجیب داشت؛ نمایشگری گرد که در آسمان ورزشگاه تصویر پخش می‌کرد اما این نمایشگر تنها یک پیکسل داشت و کیفیت مطلوبی نداشت. اکنون یک شرکت ژاپنی به نام دوکومو توانسته است نمایشگری با کیفیت 144 در 136 پیکسل بسازد که به کمک پهپاد داخلی خود پرواز می‌کند و تصاویر را به‌صورت متحرک و ثابت به نمایش در می‌آورد.

این پهپاد کروی که شبیه یک تلویزیون توپی‌ است، با استفاده از تکنولوژی LEF و هولوگراف ساخته شده است و به گفته سازنده، بهره‌گیری از مکانیزم نمایش هولوگرافیک، به این نمایشگر امکان پخش تصویر حین پرواز و بدون اضافه‌وزن را داده است. روش کار به‌ این شکل است که سیستم تصویرساز با سرعت بالا و در جهت افقی می‌چرخد و حس یک تصویر ثابت را روی بدنه خارجی ایجاد می‌کند. همچنین وقتی پهپاد در حال چرخیدن باشد، تصویرساز ثابت می‌شود تا شکل تصویر به‌هم نریزد و سرعت بیشتر از حد نیاز نباشد.

دوکومو اعلام کرده است که تا 10 ماه دیگر کار تولید انبوه و فروش این پهپاد-نمایشگر را انجام می‌دهد و آن را به بازار می‌فرستد. این نمایشگر در کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها و گردهم‌آیی‌های بزرگ کارهای مختلفی از جمله تبلیغات محیطی را برعهده می‌گیرد و از آنجا که بدون سیم و بدون نیاز به محل نصب است، می‌تواند به جای تملک در امکان، در تملک اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار گیرد و در مکان‌های مختلفی به‌کار گرفته شود.