پیشرفت در تکنولوژی روشنایی چراغ‌های رومیزی معمولی به چیزی از گذشته تبدیل کرده است. لامپ‌های روشن‌تر با طول عمر بیشتر و حمل راحت‌تر این معنی را می‌دهد که طراحی لامپ و وسایل روشنایی توسط این قیود محدود نمی‌شود و می‌تواند در جاهای مختلفی مثل تخم مرغ شکسته، توهم‌های بصری و ستاره دریایی اتفاق بیفتد. اما جالب‌تر از همه، هنرمند ژاپنی یوکیکو موریتو، با استفاده از نان لامپ‌های دیواری و رومیزی می‌سازد. بله، همان خوراکی پخته شده که از خوردنش لذت می‌بریم برای روشن کردن خانه به کار می‌رود.

این لامپ‌ها از قطعه‌های نان واقعی ساخته شده اند. موریتا ۱۰ سال است برای این پروژه تلاش می‌کند. لامپ‌های موریتا خوشمزه به نظر می‌رسند. او بااستفاده از موادی که شامل آرد نان، مخمر، لامپ ال‌ای دی و باتری (هم چنین برخی مواد سری) می‌شود می‌تواند آن‌ها را بسازد. یک لایه رزین هم از بافت نان محافظت می‌کند.
هنرمندی که نان‌های واقعی را به لامپ تبدیل می‌کندهنرمندی که نان‌های واقعی را به لامپ تبدیل می‌کندهنرمندی که نان‌های واقعی را به لامپ تبدیل می‌کندهنرمندی که نان‌های واقعی را به لامپ تبدیل می‌کندهنرمندی که نان‌های واقعی را به لامپ تبدیل می‌کندهنرمندی که نان‌های واقعی را به لامپ تبدیل می‌کندهنرمندی که نان‌های واقعی را به لامپ تبدیل می‌کندهنرمندی که نان‌های واقعی را به لامپ تبدیل می‌کند