هوشنگ فلاحتیان با حضور در نهمین نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: تفاوتی که نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته دارد، افزایش انگیزه و رغبت بیشتر بخش خصوصی برای ورود به این عرصه و سرمایه گذاری در آن است.
وی افزود: نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر امسال نشان می‌دهد سیاست‌های وزارت نیرو برای حمایت از تولیدات داخلی و بومی سازی تولید تجهیزات الکترونیک به‌ویژه در حوزه انرژی‌های بادی و خورشیدی جواب داده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه نمایشگاه امسال هم از نظر تعداد بازدیدکنندگان و هم از نظر تنوع محصولات و کشورهایی که در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، پررونق‌تر از سال‌های گذشته است.
فلاحتیان ادامه داد: علاقمندی شرکت‌های داخلی برای تکاپو در این عرصه این نوید را به ما می‌دهد که انشالله در سال‌های آتی شاهد خودکفایی کشور در ساخت توربین‌های بادی و پنل های فتوولتاییک باشیم.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو تأکید کرد: روند دنیا نشان می‌دهد که قیمت ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر سال به سال در حال کاهش است و این امر ساخت نیروگاهای تجدیدپذیر و توسعه آن‌ها در کشور را توجیه پذیر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تعرفه‌های  تعیین شده برای خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این بخش، فضا را برای فعالیت هر چه بیشتر بخش خصوصی فراهم کرده است.
منبع : میزان